2013. november 26., kedd

3.Jajj, Chanel!

Reggelizés közben Katniss folyamatosan azt hajtotta, hogy hogyan kell nem elárulnom magamat.
- Próbálj ki mindent és ne mutasd meg milyen gyors vagy. Ne menj az íjász részlegre és ne dobálj késeket. A többit nyugodtan próbáld ki. - teszi, a vállamra a kezét én pedig bólintok egyet jelezve, hogy megértettem. Beszállok a liftbe Effie és Nash társaságában és a lábammal dobolva várom, hogy leérjünk. A kiképzőtermek a föld alatt vannak így jó időbe telik mire a tizenkettedik emeletről odaérünk. A kiválasztottakat körbeállítják és közösen hallgatjuk Atala előadását. Körbe nézek. Mellettem Nash áll a másik oldalamon egy lány. A szája kicsit szokatlanul nagy és göndör szőke haja van. Pislogva bámul maga elé és idegennek tűnik neki az egész hely. 4 -es szám van a kezére tűzve így legalább tudom melyik körzetből jött. Aztán ott van a társa, aki feltűnően barátságtalanul méreget bennünket. Hát igen. Elcsesztük a belépőjüket. A hivatásosokra téved a tekintetem. A fenébe! Túl jól néznek ki. A támogatók csak úgy vetélkedni fognak értük. Például a kettes lány. Barna haj, barna szem és angyali arc. A fiú pedig szőke haj és barna szem. Az egyes körzetbeli lány a kis tizenhárom éves lány, aki önként jelentkezett. Ezt ki kell derítenem miért. A kilencedik körzetből érkezett lányra és fiúra is odavándorol a tekintetem. Ők a testvérek. A kis tizenkét éves lány és az alig tizennégy éves fiú. Ez a viadal tele lesz gyerekekkel! Atala előadása után mindenki mehet arra az állomásra, amelyikre szeretne. Én a tűzgyújtó állomásra indulok. Rajtam kívül csak a tízes lány jön. Leülök a földre és ügyetlenül próbálom megcsiholni a tüzet.
- Várj, segítek! - mosolyodik el a lány és mellém jön. Megmutatja, hogy kell csinálni aztán, megvárja, amíg én is meggyújtom. - Tetszett a tegnapi belépőtök. - támasztja meg a kezét maga mögött. Felemelem a fejemet és kifésülöm a szememből a hajamat. Emlékszem erre a lányra az aratásáról. Magabiztosan ment fel a színpadra és nem láttam egy csepp könnycseppet sem a szemében. Ellentétben a fiúval, aki majdnem végigbőgte az aratást.
- Köszönöm. - motyogom.
- Chanel ugye? - kérdezi, én pedig bólintok. - Ulrica vagyok. - nyújtja ki a kezét. Furán megrázom. A kiképzésen Ulrica végig jön velem mindenhova és elég sokat tud beszélni. Nem tudom, mit akarhat tőlem. Talán ki akar ismerni aztán majd az arénában, fogja magát és megöl. Vacsoránál egy szót sem szólok, csak kajálok, aztán már bújok is az ágyba.
Az elkövetkezendő napok így telnek; nem állok szóba Nashel, megfogadom Katniss tanácsait, Ulrica mindenhova követ és magyaráz. Végre elérkezik a harmadik nap. Mielőtt lemennénk a kiképzőtermekbe Katniss megállít.
- Most mutasd, meg amit tanítottam és a késekkel is! - rázza meg a vállamat. Lihegve bólintok és követem Nasht a liftbe. Amint leérünk az étkezőbe megyünk. Ulrica egyből megtalál, és már magyaráz is. Nash hitetlenül felnevet és tovább társalog a hetes fiúval. Egyre kezd kiürülni a helyiség és azon kapom magamat, hogy Ulrica már nem ül mellettem. A lábam megint elindul és nem is áll le egy ideig.
- Hyacinth Russo. - szól, egy női hang mire a vörös lány felpattan és eltűnik. Lehunyom a szememet. 20 perccel később Nash nevét mondják.
- Hajrá! - nézek rá. Nash egy pillanatra visszafordul. Biccent egyet és elmegy. Olyan mintha csak most ment volna, fel már mondják is a nevemet. Belépek a terembe és hihetetlen izgulás fut át rajtam. A Játékmesterek mind engem néznek, és úgy tűnik, mintha félnének. Egyikük sem piál, nem eszik, csak engem néznek. Először az íjász felszereléshez lépek. Könnyedén (még én is meglepődöm) felaljazom az íjat és a bábu szívére célzom. Elengedem a húrt és a nyíl hosszú suhanással a bábu szívébe fúródik. Még két nyilat ugyanoda lövök, aztán átlibbenek a késekhez. Találomra 5 kést a kezembe fogok és kisterpeszbe állok. Összehúzom a szememet és felmérem a terepet. Észre se veszem, csak hajigálni kezdem a késeket és mind pontosan a céltábla közepére talál. A Játékmesterek elismerően bólintanak, aztán az egyik közli velem, hogy elmehetek. A copfom ide-oda mozog, a fejemen miközben elhagyom a termet. Beszállok a liftbe és benyomom a tizenkettes gombot. Izzadt vagyok és kimerült. Mihelyst felérek, a lakosztályba berohanok a szobámba és egyből lefürdök. Belebújok valami egyszerű ruhába és az ágyba dőlve azonnal elalszom. Effie Trinket hangja kelt fel és vacsorázni hív. Álmosan bólintok egyet és követem. A vacsora egyszerű, de nagyszerű. Szedek magamnak a krumpli püréből és a húsból és enni kezdek.
- Na, bombázzatok meg minket az eseményekkel! - forgatja a szemét Peeta miközben leül. - Nash, hogy ment? - fordul mentorálltja felé. Nash vállat von.
- Hihetetlen mekkora figyelemmel nézték végig a bemutatónkat. - kezdi, miközben lapátolja magába a kaját. - Bár én csak dárdákat hajítottam. - von vállat és tovább eszik.
- És te Chanel? - fordul felém Peeta. Lenyelem az éppen bekapott falatot és elvigyorodom.
- Szerintem jól ment. - nevetek fel. - Késeket dobáltam és íjjal lőttem. Pontosan. - mondom. Katniss elismerően bólint. A vacsora után átmegyünk a társalgóba és megnézzük a pontozást. Mint a vonaton felhúzom a lábamat és körülölelem a kezemmel. Caesar Flickerman jelenik meg a képernyőn. Figyelemmel követem az eseményeket. Az egyes lány és fiú 10 pontot kapnak. A kettes lány és fiú pedig csak 9 pontot. A kilencedik körzetbeli fiú erős 8 pontot kap a húga pedig hetet. Ulrica 8 pontot kap.
- Nash Solomon. - olvassa fel Caesar a nevet. Nash képe jelenik meg és mellette a tízes szám. Gratulálunk neki, de nem tart sokáig az örömködésünk mert én jövök. Caesar felolvassa a nevemet és megjelenik a képem, amin copfba kötött hajjal ácsorgok. Lélegzet visszafojtva meredek a képernyőre. Ne kapjak keveset! Ne kapjak keveset! Kántálom magamban. Ekkor megjelenik a fejem mellett a tizenkettes szám. Hitetlenül a szám elé kapom a kezemet és egy kis sikoly is elhagyja a számat. Effie nagy vörös foltot hagy az arcomon Katniss pedig magához ölel.
- Jajj, Chanel olyan ügyes vagy! - suttogja a fülembe. Felkuncogok. Az adás végeztével megbeszéljük, hogy holnap én Effievel és Katnissel készülök Nash pedig Haymitchel és Peetával. Sikerül rendesen beprogramoznom a zuhanyzót így könnyen megfürdök. Valami pizsamaszerűségbe bújok és alomba merülök.
Egy gyors reggeli után a társalgóba zárkózunk Effievel és Katnissel.
- Nos, Chanel! Most meg kell terveznünk, hogy hogyan fogsz minél több támogatóra szert tenni. - kulcsolja össze a kezeit Katniss a melle alatt. Bólintok. - Cinna tökéletes ruhát varázsolt neked. És mielőtt még megkérdeznéd, nem fogsz felrobbanni! - rázza meg a mutató ujját.
- A terv a következő; elő kell adnod a szexi lányt. - teszi keresztbe a lábát Effie. - Szóval vigyorogj, feltűnően igazgasd a hajad és ülj egyenesen. Mutatom. - azzal Effie kihúzza, magát elvigyorodik és feltűnően beletúrt zöld parókájába. - Most te jössz! - biccent. Elkerekedik a szemem és vállat vonok. Átdobom a jobb lábamat a balon és kihúzom magamat, hogy a dekoltázsom láthatóvá váljon. Katniss kérdez, valamit én pedig széles mosolyra húzom a számat és válaszadás közben beletúrok a hajamba.
- Remek! - kiált fel Effie. A nap további részében ezt gyakoroljuk és a tűsarkúban való járást.
- Még egyszer! - teszi az álla alá a kezét Effie. Lemegyek a lépcsőn és felveszem a leghihetőbb mosolyomat. A bal kezemet magam mellé engedem, és miközben felfelé megyek, a jobb kezemmel integetek, és nagyon igyekszem vigyorogni és nem elesni. Egy kijelölt székbe leülök, keresztbe teszem a lábamat és megigazítom a hajamat. Mintha csak a nappali közönség lenne dobok egy puszit nekik és kacsintok egyet. Katniss hangosan felnevet.
- Tökéletes! - nyeli vissza a maradék kitörni készülő nevetését. - Mehetsz készülődni a vacsorára. - mutat a folyosóra. Hogy fokozzam a nevetését felállok és meghajolok. Katniss a fal fel fordul és kész. A falak beleremegnek a röhögésébe. Lezuhanyozom és felöltözöm. A vacsora csendben és viszonylag gyorsan telik. Megbeszéljük, hogy legközelebb az interjúnál találkozunk mivel holnap a felkészítő csapattal leszünk.

Octavia összehúzza a szemöldökét és végighúzza kezét a hajamon.
- Mikor is mostad meg utoljára? - teszi csípőre a kezét. Elhúzom a számat.
- A felvonulás után. - válaszolok. Octavia felnevet. Kétszer is megmossa, a hajamat aztán megszárítja. Venia feltűzi és a kilógó hajszálaimat begöndöríti. Flavius kisminkel közben Octavia és Venia kifestik a körmeimet.
- Hogy van a mi kis robbanékony lányunk? - lép be az ajtón Cinna. Megölelem, utána visszaülök egy székbe. - Mondd, csak mit gondolsz a fehérről? - húzza maga mellé a ruhazsákot, amit behozott.
- Semmit. - mondom. Cinna becsukatja velem a szememet. Lehunyt szemmel hagyom, hogy rám adja a ruhát. Vagy a ruhákat?
- Kinyithatod! - fordít, meg én pedig kinyitom a szememet. A szám tátva marad. A szoknya olyan pici, hogy majdnem kinn van belőle a fenekem. A rózsaszín top pedig éppen, hogy eltakarja a mellemet és ráadásul még van rajta egy kivágás is. Fehér tűsarkú cipő kövekkel kirakva. Te jó ég! Nem is Chanel Hebert néz rám a tükörből, hanem egy másik lány. Octavia egy fehér kettéágazó hajráfszerűséget köt a fejemre és késznek állapítanak. A felkészítő csapat kimegy a szobából. Egy ideig egyensúlyozok a cipőben, de végül sikerül benne járnom.
- Felkészültél? - ragadja meg a karomat Cinna mikor majdnem hasra esek.
- Persze. Szexi diáklány. - fújom ki a levegőt és megállok a cipőben. Kimegyünk a szobából és megállunk a liftek előtt. Nash tetőtől-talpig végig mér, és egy mosoly suhan át az arcán.
- Ne, röhögj! - mondom, mert hallom, hogy Katnissből ki fog törni egy nevetés. Katniss összeszorítja a száját és bólint. Beszállunk a liftekbe és kezdetét veszi az utolsó esténk a Kiképzőközpontban. Mielőtt felmennék, a színpadra még utoljára meghallgatom Effie tanácsait. Leülök a helyemre és türelmesen várom, hogy kezdődjön. Bár a tenyerem izzad, igyekszem vidámnak tűnni. Caesar Flickerman idén sárgára festett hajjal ül le a székébe. Először az első körzeti lány libben a színpad közepére.
- Rochelle mondd csak miért jelentkeztél önkéntesen a viadalra? - ráncolja Caesar sárgára festett szemöldökét. Az egyes lány, akinek ezek szerint a neve Rochelle elmosolyodik.
- Ez egyszerű. Megállapodtam a nővéremmel, hogy ha kisorsolják, jelentkezem helyette. A nővérem olyan gyenge, hogy egy tollpihe tonna súly neki. Én egy kicsit edzettebb vagyok. - mondja lesajnálóan az én állam pedig a földet súrolja. Egy tízen éves lány így beszél a nővéréről? Az eszem megáll. Az interjú folyamatosan megy, én meg csak kattogok. Vajon jó benyomást fog kelteni az interjúm?
- Geraint, hogy volt ez a beszélgetés a húgoddal? - Jézusom már a kilencedik körzet van? A kezeimmel a combomat ütögetem. Ulrica interjúja érdekesen zajlik. Ulrica időnként felnevet és válaszol. Átlagos.
- Most következzen a lány, aki szó szerint felrobbant! Chanel Hebert! - a közönség hangos ujjongásba tör ki én meg elindulok a színpad közepére. Ahogy gyakoroltuk a közönségre mosolygok és dobok nekik egy puszit. Leülök a székre és feltűnően a hajamba kezdek kotorászni.
- Chanel nem gondolod, hogy Cinna egy zseni? - kérdezi, Caesar én pedig felnevetek.
- De igen! Hiszen Katnisst lángra lobbantotta engem pedig felrobbantott! - teszem a szívemre a kezemet. Caesar végig néz rajtam.
- Most is fel fogsz robbanni? - megforgatom a szememet.
- Na, de Caesar! - tárom szét a karomat és félrebillentem a fejemet. Caesar felnevet.
- Van itt egy meg nem válaszolt kérdés. Ugye te a rokona vagy Conor Hebertnek? - nehéz a kérdésnél mosolyogni, de mivel odafagyott így még mindig vigyorgok, mint a tejbe tök.
- Igen. A húga vagyok. - felelem zavartan. Caesar kedvesen elmosolyodik.
- Reméljük, nem jutsz a sorsára. Ugye emberek? Egy ilyen csinos lány nem halhat meg? - nevet fel hangosan. A közönség felé fordulok. Nemet kántálnak főleg fiúk. Dobok feléjük egy puszit, amikor megszólal a duda. - Sajnálom Chanel lejárt az időnk. Remélem, még találkozunk! - kacsint, én pedig felállok és meghajolok. Nash interjúja következik. Az eleje teljesen kimarad, viszont a vége egy életre beleég az agyamba.
- Mondd csak Nash. Most van barátnőd? - böki oldalba Caesar Nasht. Nash elvörösödik.
- Két hónapja szakítottam életem szerelmével. - túr bele göndör hajába. Igyekszem semleges arcot vágni, de elég nehéz. Caesar szomorú arcot vág.
- Sajnálom. De ha kimész az arénából biztos újra járni fogtok! - próbálja felvidítani Caesar. - Hacsak nem Chanel a volt barátnőd. - Nash próbál, másfelé nézni mire Caesarnak leesik. - Jajj, ne. Ugye Chanel a volt barátnőd? - Nash bólint. Caesar szomorúan megcsóválja a fejét. A dudaszó után lejár az interjú. Ez csak annyit jelent; holnap kezdődik a hetven-hatodik éhezők viadal!

Na, ezzel is megvolnánk! A viadalt kicsit rövidebben fogom leírni, hogy tovább tartson a történet. Remélem szeretni, fogjátok! Addig is puszi: Reni Everdeen :)     
                        

2 megjegyzés:

  1. Szióó .D Érdekesnek tűnik :D Köbö még csak ennyit tudok mondani, és még egy kérdés, tőlem elég kimaradozó kommentekre lehet csak számítani, nem baj?
    pusz, Abbs

    VálaszTörlés