2013. november 26., kedd

2.A lány aki felrobbant!

Reggel egy hosszú ásítást követően kimászok az ágyamból. A fürdő felé veszem az irányt. Gyors zuhanyzás után felveszem az első kezembe akadó ruhát. A hajamat összekötöm, majd kimegyek az étkező kocsiba reggelizni. Telepakolom a tányéromat kajával és enni kezdek.
- Jó reggelt! - ásítja Katniss miközben beér a kabinba nyomában Peetával. Idétlenül intek nekik egyet és tovább eszem. Végül Effie, Haymitch és Nash is csatlakoznak a reggelihez. Leülnek az asztalhoz és miután szednek, maguknak kaját egyből tanácsokat kezdenek osztani;
- Ma érkezünk meg a Kapitóliumba és ott a felkészítő csapat egyből kezelésbe vesz benneteket. - kezdi Peeta én pedig igyekszem odafigyelni rá. Folytatja a mondani valóját és nem sokkal később Nash és én egyszerre kiáltunk fel.
- Itt vagyunk! - futok a vonat ablakához. Még csak tévében láttam a Kapitóliumot! De ha itt vagy az nem egy felemelő érzés. Mert biztos, hogy köze van a viadalhoz. Nash tátott szájjal bámul ki az ablakon mire hirtelen sötét lesz odakint. Egy alagút. Ijedtemben hátrálok egy lépést és véletlenül megbotlom az egyik szék lábában, amitől elvágódom a földön. Katniss mögém siet és a hónom alá nyúlva felemel a földről. Amint kiérünk az alagútból egy csomó furán öltözött ember integet nekünk.
- Mosolyt fel és integess! - lök az ablak felé Katniss. Engedelmesen teszem, amit mond és a leghihetőbb mosolyommal integetek az embereknek. A vonat nagy fékezés közepette megáll, és majdnem hasra vágódom. Irány a kiképzőközpont! Effie az egyik oldalamon a másikon Katniss. Így indulunk el a tömegben.
- Venia! Octavia! Flavius! - üdvözlik egymást mosolyogva aztán engem át is adnak nekik. Octavia tetőtől-talpig végig mér, végül felsóhajt. Meghagyja, hogy vetkőzzek le én meg engedelmesen fehérneműre vetkőzöm.
- Azokat is vedd le, Chanel! - mutat a melltartómra. Megforgatom a szememet és leveszem a maradék ruhámat is. Lemosnak, leszőrtelenítenek és levágják a körmömet. A hajammal is babrálnak egy ideig, de csak annyit, hogy levágják a töredezett végeit. Egy köpenyt adnak rám és kirobognak a szobából. A lábammal dobolok a földön és várom, hogy a stílustanácsadóm megérkezzen. Óráknak tűnő percekkel később nyílik az ajtó és belép rajta Cinna.
- Szia, Chanel! - ül le mellé mosolyogva és egyből kezébe veszi barna hajamat. - Véletlenül nem vagy rokona Conor Hebertnek? - pillant, le rám miközben a hajammal szórakozik.
- De. Ő volt a bátyám. - sziszegem és megvakarom a kézfejemet. Cinna leengedi a hajamat és leül mellém.
- Mindenféle képen hatásosabban kell felvonulnod, mint ő. - mindketten felnevetünk. Hát, igen. Mikor a bátyám volt a kiválasztott még nem volt Cinna. Valaki bányász sisakkal és köpennyel felvonultatta őket és kész. - Ugye emlékszel Katniss és Peeta felvonulására?
- Az felejthetetlen volt! - meredek rá. Cinna mosolyog.
- Ez volt a cél. Most viszont a ti felvonulásotok is az lesz! - pattant fel mellőlem. - Mondd; hallottál már bánya balesetekről? - vonja fel a szemöldökét. Bólintok.
- Úgy tudom Katniss apja is abban halt meg. - ejtem a kezemet az ölembe.
- És ugye a bánya balesetek általában robbanás miatt vannak? - tárja szét a karját.
- Mire akarsz ezzel célozni? - tátom el a számat. Cinna felállít, és csak annyit suttog: Mindent a maga idejében! 

Jó elérkezett a felvonulás ideje, de nem értem, hogy minek beszélgettünk a bányarobbanásokról, mert egy fehér ruha van rajtam hozzá illő cipővel. Erre rávettem egy bánya köpenyt és még egy sisak is van a kezemben!
- Oké Cinna! Eljött az idő. Elmondhatnád, mire készültök! - tárom szét a karomat és a tenyerembe fogom a sisakot. Katniss nevetve átkarolja a vállamat.
- Hidd el. Jobb, ha nem tudod. - simít végig barna hajamon, ami egyenesen tele kiegészítőkkel omlik a vállamra. Idegesen felszállok a szekérre és várom. hogy Nash szintén felszálljon mellém. Cinna egy kis távirányító szerűséget nyom a kezembe.
- Ha félúton jártok, dobjátok fel a sisakokat a magasba és nyomd meg a gombot! - mondja. Nash és én összenézünk, végül bólintunk. A tizenegyes körzet kocsija már elindult így a miénk is kigördül a kapun. A közönség észrevesz minket, de mikor meglátják, hogy csak egész egyszerűen nézünk, ki tovább kántálják, hogy: Negyedik körzet! Hiába nyújtom, a nyakamat nem látom őket ezért Nash a fülemhez hajol.
- Sellőnek öltöztek! - visszanyelem a röhögésemet és bólintok. Nagyjából a körönd felénél járunk, ezért felsóhajtok.
- Készen állsz? - kérdezem Nasht. Elégedett vigyorral bólint, ezért kifújom a levegőt a számon és háromra a közönség feje fölé jó magasra hajítjuk a sisakokat és megnyomom a gombot. A köpenyem felszáll, aztán mintha csak égne, hatalmas hanggal felrobban, és kívülről úgy nézhet ki mintha én is felrobbantam volna. A robbanást követően észreveszem, hogy a sisak is felrobban és csillámporrá változik csak úgy, mint a köpeny. Lenézek magamra és látom, hogy a fehér ruha és cipő van rajtam. Nash meglepetten magára néz, a tömeg pedig hangosan felzúg, és a nevemet kezdik kántálni. A szám fülig szalad egyből és puszit kezdek dobálni. Néhányan virágot dobnak felénk és követelik, hogy vissza, vissza. Mire végre megérkezünk, a Köröndre még mindig a nevünket kántálják. Köszönöm Cinna és Portia a mesés robbanó köpenyt! Snow elnök beszéde után a szekerek visszamennek a helyükre. A számat rágva figyelem, hogy hol lehet Katniss mire végre kiszúrom a tömegben.
- Chanel ez mesés volt! Én tényleg elhittem, hogy felrobbantál! - ölel magához szorosan. A többiek is megérkeznek.
- Bravó! - tapsol örömében Effie. - Cinna és Portia megint felejthetetlen felvonulást hoztak létre! - dobok egy puszit a közeledő stílus tanácsadóknak, akik nevetve tapsolnak. Haymitch nincs nagyon kiütve így lassan tapsolni kezd.
- Chanel, Nash azt hiszem felül múltátok Katniss és Peeta belépőjét. - Katniss a vállába bokszol Haymitch pedig az ütés helyét dörzsölgeti.
- Azt biztosan nem. - rázom meg a fejemet hitetlenül. Elindulunk a Kiképzőközpont liftjeihez és, ahogy belépünk a liftbe Effie megnyomja a 12 feliratú gombot. A lift elindul felfelé és tovább ecsetelik a holnapi napot. A cipőimmel játszom és várom, hogy megálljon a lift. Amint kiszállunk, a liftből egy hatalmas lakosztályba jutunk. Szerintem ez a lakosztály nagyobb, mint a tizenkettedik körzetbeli iskolánk egésze!
- Menjetek, fürödjetek, le utána gyertek vacsorázni! - teszi össze a kezét Effie és megmutatja a szobánkat. Leveszem magamról a ruhát és a cipőt majd az ágyra hajítom. A zuhanykabin tele van, gombokkal én pedig találomra benyomok egyet. Jég hideg víz zúdul rám így gyorsan megnyomok egy másikat. Na, most meg valami hab jön. Random nyomni kezdem a gombokat, míg végül sikerül megmosnom a hajamat és leöblíteni a testemet. Amint kilépek, a lábtörlő egyből megszárít. A tükörnél elég beletennem a kezemet egy dobozba és megszárítja a hajamat. A kapitóliumi emberek tényleg ennyire lusták? A szekrényem tele van szebbnél szebb ruhákkal, de mégis valami egyszerűt veszek fel. Lenyomom a kilincset és kilépek az ajtón. A nappaliban Katniss és Peeta ülnek. Katniss lábait Peeta ölébe téve.
- Itt nincsenek kamerák? - vonom össze a szemöldökömet. - Vagy igen? - kapkodom a fejemet. Katniss felpattan eredeti ülő helyéről.
- Nincsenek. - rázza meg a fejét. - Csak... - gondolkozik, el én meg csak legyintek egyet afféle "Vettem a lapot!" Stílusban. Nash már az asztalnál ül és a stílus tanácsadók is. Haymitch és Effie néhány perccel utánam érkeznek. Kihúzom a széket és leülök az asztalhoz. Pont Nashhel szemben. Nem nézek, a szemébe csak a levesre bámulok.
- Nos, holnap kezdődik a kiképzésetek. - mondja Haymitch. - Miben vagytok jók? - kérdezi, miközben lapátolja magába az ételt.
- Semmiben. - morgom az orrom alatt. Katniss rám emeli szürke szemeit.
- Hazudik! - bök felém a villájával. - Minden növényt ismer ráadásul megtanítottam lőni és! - teszi fel a kezét. - Jól dobálja a kést. - elvörösödve lehajtom, a fejemet miközben felidézem az emléket amikor Katniss lőni tanított.
Alig három éve lehetett. Borzalmas nap állt mögöttem. Nem igazán sikerült eladnom semmit ráadásul Katniss nem volt a Zugban így nem sikerült vele üzletelnem. Szomorúan zsebre dugott kézzel indultam, hazafelé amikor észrevettem, hogy valaki követ.
- Katniss? - fordultam meg, de a lány csak megragadta a kezemet és húzni kezdett. Az erdőig húzott ahol kivett egy íjat és egy tegez nyilat. - Miért vagyunk itt? - tátottam el a számat.
- Tudom, hogy most töltötted be a tizenkettőt és, hogy nem sokára lesz az aratás. - mondja, miközben felaljaz egy nyilat és lő vele. - Gondoltam megtanítok neked néhány alapot, ha esetleg te mennél, vagy majd ha később mész. De remélem nem lesz rá szükséged. - mondja. És tényleg. Tényleg megtanított lőni.
- Miért segítesz nekem? - kérdeztem tőle miközben leültünk az egyik fa tövében a tanítás után.
- Mert bírlak, és mert már sokszor vettem tőled kaját. - kacsintott.
Peeta elismerően megveregeti a vállamat aztán minden szempár Nash felé szegeződik. Mielőtt még válaszolna, megelőzöm.
- Pontosan céloz és gyors! - kevergetem a levesemet. Nash összehúzott szemöldökkel néz rám. Telibe trafáltam. Hiszen együtt jártunk. Én megtanítottam kést dobálni ő meg futni. Ilyen egyszerű az egész. Aztán iszonyatosan összevesztünk és szakítás lett belőle.
- Ahogy mondja. - néz bele mélyen a szemembe. Mindenki kapkodja a fejét kettőnk közt.
- Ti együtt vagytok? - mutatja két ujját felénk Peeta. Egyszerre kezdünk ellenkezni. - Ezek szerint csak voltatok. - állapítja meg. Vacsora után mielőtt a szobánkba indulnánk, meghagyják nekünk, hogy keljünk korán mivel holnap vár minket a kiképzés. Hurrá!

Ez a rész elég gyatra lett, de igyekszem feltenni a következőt. Várhatóan a viadal előtti részeket még kicsit rövidekre fogom írni, de nem, kell izgulni, mert így több részes lesz a blog. Közlöm, hogy terveztem még egy évadot, de majd meglátjátok! Reni Everdeen :)   

            

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése